Haaveena oma briardi :)

Keskustelua briardien hoidosta, kasvatuksesta, koulutuksesta, terveydestä jne.
Avatar
Carina Lönnroth
Viestit: 2
Liittynyt: 23.05.12 13:32
Suomen Briard ry: jäsen
Paikkakunta: Kirkkonummi

Haaveena oma briardi :)

Viesti Kirjoittaja Carina Lönnroth »

Elikkäs olen kouluttanut vuosia muiden koiria mutta nyt lapinkoirien muuttaessa pois olen päättänyt hankkia itselleni ikioman koiran josta ei tarvitse luopua. Etsin monipuolista harrastuskoiraa, olisin kiinnostunut harrastamaan koiran kanssa ainakin agilityä, vesipelastusta ja henkilöetsintää. Näitä harrastuksia sekä koirafresebetä ja tokoa harrastin edellisen koirani kanssa hienoin tuloksin. Muitakin lajeja olisin kiinnostunut koittamaan jos koiranpentu siihen soveltuu. Lopullista rotuvalintaa en ole vielä tehnyt mutta olen ollut yhteyksissä sekä kasvattajiin että rotuyhdistyksiin. Tällähetkellä olen päätynyt kolmeen vaihtoehtoiseen rotuun: briardi, bordercollie tai alaskanmammuutti.
Millaisia kokemuksia löytyy briardin kanssa harrastamisesta? Sekä elämisestä? Hoidin puolvuotta ihastuttavaa briardi sekoitusta (kuvassa oleva koira :)
Piki onkin suuri syy miksi ihastuin briardiin alunperin. Hän on mitä ihanin kotikoira, kotoiloissa rauhallinen lähes huomaaton mutta aina valmis lenkille tai harrastuksiin menemään :) olen viime kuukausina lukenut kaiken briardeista minkä olen löytänyt netistä, nyt briardikirjaa odotellessä haluisin hieman käytännön kokemusta rodusta. Mihin harrastuksiin briardit mielestänne sopii, ja ennen kaikkea millaisista lajeista löytyy kokemuksia briardejen kanssa?