Olen jo kahdesti tähän kirjoittanut, mutta molemmilla kerroilla lähetys heitti ulos ja hukkasi tekstin...
Täällä yksi puuhastelija ilmoittautuu, kaikkien neljän talossa vaikuttaneen briardin kanssa on pk-lajejakin harrastettu, mutta kisakuntoon ei ole ketään saatu.
Hakutreeneissäkin kaikki ovat edes jonkun kerran käyneet ja esineruutu jonkintasoisena kuuluu lenkkien aktivointiosuuteen, mutta eniten omistajaa sytyttää jäljestys. Enimmäkseen hommaa on viety eteenpäin pellolla, mutta myös metsän puolella on piipahdettu. Ja aiempiin vastauksiin viitaten , myöskään minä en ole saanut keppejä opetettua, vaan kaikki jyräävät niistä liki kiihdyttäen yli.... Miksi me ei sitten kisakenttiä ole saavutettu. Otetaan se peili esiin

Omistaja koki burn outin edeltäjäkoiran TVA:ksi hinkkaamisessa ja ei tunnu siitä toipuvan. Ja kun oma motivaatio on hukassa, ei ole siis ihme että sitä uupuu koiriltakin... Eli tottiksiin ja kilpailuvietin kuolemiseen kaatuu meillä tämä homma. Oma laiskuus kyllä lisääntyy vuosi vuodelta! Ennen sitä käveli kilometritolkulla raunioradalle tai hakutreeneihin, nyt ei saa mitään aikaiseksi, vaikka maastot alkavat 10m päästä...
Ja juuri kun hieman tsemppasin ja päätin tuon haastavimman kanssa onnistua kisatasolle asti - ja se jopa alkoi näyttää mahdolliselta, petti koiralta terveys. Huokaus. Häpsii on nyt siis varhaiseläkkeellä ja jos Riisi alkaisi päästä oikealle eläkkeelle, niin katsotaan nyt josko tuon Tikkarin kanssa vielä... Tai sitten sen seuraavan
Vaikka omat tavoitteet eivät korkealla ole olleetkaan, niin erilaiset valmennuspäivät ja leirit ovat kyllä aina nostaneet intoa treenaamiseen huimasti! Siksipä yritän kyllä jatkossakin käydä näissä ammentamassa lisäoppia ja kannustan muitakin tekemään näin - aina jotain uutta tarttuu mukaan! Ja itse olen kyllä vähän sitä mieltä, että tärkeintä on se oman koiran kanssa yhdessä tekeminen, vaikka se nyt sitten ei ikinä rodun aktivisuustilastoja kaunistaisikaan.