Miten lievennnät koe/kisajännitystä?

Keskustelua briardien hoidosta, kasvatuksesta, koulutuksesta, terveydestä jne.
Avatar
Karoliina Hulkko
Viestit: 717
Liittynyt: 18.05.05 16:07
Suomen Briard ry: jäsen
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Miten lievennnät koe/kisajännitystä?

Viesti Kirjoittaja Karoliina Hulkko »

Jännittääkö teitä muita oikeasti näin hirveesti kun mua aina jännittää?

Mä olen ihan pissit housussa aina kokeisiin menossa ja alan jännittämään aina siitä hetkestä asti kun olen ilmottautumislaput laittanut menemään.
Miten saatte lievitettyä sitä tuskaa jonka jännitys aiheuttaa? Jotkuthan vannoo luontaistuotteiden nimeen että ne rentouttaisi ja jotkut vaan kärsii nahoissa, osa sanoo ottavansa kossupullosta tömpsyt.

Mikä siis on briardikansan tapa rentoutua ennen koetta jotta koe sujuu niinkun pitääkin?

Itse jännitän varmasti sitä että osaako koira varmasti ja kun tuo tie ei ole ollut koskaan mitenkään ruusuinen vaan mutkikas ja erittäin kivinen. Ennen koetta käy mielessä koko ajan edelliset koekerrat (mitkä pitäis kyllä unohtaa heti). Ja sit tämä mun naurettava tuomarikammo. :grinlol: Pelkään niitä isoja miehiä jotka seisoo niiden lappusten kanssa siinä kentällä ja arvioi meitä pieniä suurennuslasillansa. :oops: :grinlaugh:

Pääsekö siitä jännittämisestä oikeasti koskaan eroon? Auttaako vain kokemus vai pitääkö tässä kehittää joku keino?

Mitä ihmettä te ihmiset teette että pystytte toimimaan kokeessa. :mrgreen:

Ja siis kyllähän minä sen tiiän että kyllähän tuo koira ainakin jotain osaa ja onhan sitä reenattukkin joskus tullut mutta mutta, silti tämä on aina tämmöstä ja tuntuu ettei tästä yli pääse koskaan.

Terveisin Karo ja sen surkeaaki surkeampi toimintakyky ja hermorakenne :pissoff: