Kevythäkki vai metallihäkki?

Keskustelua briardien hoidosta, kasvatuksesta, koulutuksesta, terveydestä jne.
Sari Haarahiltunen
Viestit: 194
Liittynyt: 07.01.06 12:52
Suomen Briard ry: jäsen
Koirat:: Boreabrie Rolling Stone " Nitro"
Tosselin Tieten Tahtoen " Saga"
Paikkakunta: Ranua

Kevythäkki vai metallihäkki?

Viesti Kirjoittaja Sari Haarahiltunen »

:ass: Tuossapa se kysymys tuli.Eli olen ostamassa näyttelyhäkkiä tai itse asiassa tilannutkin jo metallihäkin.Mutta ajattelinpa kysyä muiden mielipiteitä asiasta.Tänään nimittäin totesin että onhan ne aika raskaita nuo metalliset verrattuna kevytversioon :grinlol: .Mutta lähinnä sitä mietin että onko nuo kevythäkit kestäviä?Jopa meidän Leo leijonan kestäviä...No eipä nyt liioitella mutta mielipidettä kiitos asiasta kaivattais!! :roll:
Sari,Figo , Leo ja Saga
Avatar
Tiina Järveläinen
Viestit: 159
Liittynyt: 18.05.05 13:45
Suomen Briard ry: jäsen
Paikkakunta: Keitele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiina Järveläinen »

Meillä käytössä on Jimillä kevythäkki, mutta kyllähän se vaatii, että koira osaa häkissä olla rennosti. Lisäksi en jätä koiraa vilinässä sinne vartioimatta, esim leireillä omassa huoneessa sitten kylläkin. Ehjänä häkki on nyt toistavuotta kestänyt, mutta en usko sen mitenkään kovilla olleenkaan, vaan eiköhän Jimi ole siellä ihmisiksi odottanut.

Kevythäkin ostin, koska kyseessä oli aikuinen koira, joka osaa olla häkissä rauhassa ja kevythäkki on minusta mukavampi ja kevyempi kantaa mukana. Jos joskus pennun saan niin sille ostan kyllä reilun metallihäkin alkuun, on nuo häkit niin suolaisen hintaisia ettei kehtaa pikku-termiitille syöttää. Siitä syystä beaglekin on meidän perheessä saanut oman metallihäkkinsä :wink:
Avatar
Tiina Heino
Viestit: 133
Liittynyt: 04.07.05 07:56
Suomen Briard ry: jäsen
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiina Heino »

Kevythäkeissä ei juuri muuta hyvää ole kuin että ne on kevyitä kantaa ja siirtää :really:
Kunnon metallihäkki on lähes ikuinen, kevythäkki ei.

Meillä käytössä kuljetusmukavuuksien takia molemmat, mutta kyllä metalli on metallia :grin:
** kaikilla on rahaa...mutta harvoilla hyvät koirat**
Avatar
Karoliina Hulkko
Viestit: 717
Liittynyt: 18.05.05 16:07
Suomen Briard ry: jäsen
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Karoliina Hulkko »

Kiva että tuli keskustelua häkeistäkin, koska itse olen pari vuotta jo miettinyt tuota häkin ostoa mutta en ole vieläkään osannut päättää että ostanko metallisen vaiko kevythäkin.
Mutta kertokaahan ihmiset lisää niin jospa minäkin pääsisin päätökseeni. :lol:
Vastaa Viestiin