Susanna ja Kirmix Afrodite "Ipana"

Briardkeskustelijat esittäytyvät.
Susanna Koskinen
Viestit: 1
Liittynyt: 06.06.09 23:11
Suomen Briard ry: jäsen
Paikkakunta: Tampere

Susanna ja Kirmix Afrodite "Ipana"

Viesti Kirjoittaja Susanna Koskinen »

Hei,

Olen Susanna Koskinen 27v Tampereelta. Olen ollut lapsesta saakka tekemisissä metsästyskoirien kanssa, joten olen uusi briardi harrastaja.
Kk.mäyräkoirani Jones 10v, on aina rullaluistellut, aikoinaan moottoripyöräillyt jne. kanssani. Mutta kun eläinlääkäri totesi surullisen uutisen sydänviasta, tiesin että Jones on nyt lepokoira.
Silloin aloin todella miettimään jos nyt toteutan haaveeni isommasta koirasta jonka kanssa voisi kunnolla harrastaa. Joka voisi olla Jonekselle iltapäiväkahviseuraa työni aikana ja joka tukisi poikieni Aleksin 8v ja Tomin 4v ikävää Joneksen siirtyessä ikuisille pupujahdeille.

Tapasin nykyisen kihlattuni joka on ollut palveluskoiralajejen harrastaja, jolla on bouvier koiria kaksi. No niinpä keskustelujen jälkeen kävi niin, et tuli ostettua kalliit talviulkovaatteet, auto meni vaihtoon sellaiseen jolla voin koiria kuljettaa, kaupasta tuli ostettua tarvikkeita pennulle jne.
Selasimme paljon nettiä ja joitakin pentuja kävimme katsomassakin.
Sitten mieheni silmiin osui kaksi 6kk vanhaa olevaa briardin narttupentua.

No sitten lähdettiin katsomaan ja tämä neiti sulatti riiviömäisellä käytöksellään sydämeni nojattuaan jo eteisessä jalkojani vasten.
Siinä tuli kysyttyä neidiltä, et tykkääks sä katsella sit telkkarista tosi tv ohjelmia ? Sitten oltiinkin jo kotimatkalla ja Ipana kyydissä :)

Nimensä mukaisesti Ipana on afrodite rakkauden jumalatar, aina tunkemassa keskelle nukkumaan ja pussailemaan. Hän on mielyttämishaluinen, ahne, laumaviettinen ja kärkäs komenteleen bouvier urostakin jota emme suosittele hänelle. Olemme tehneet jälkeä, siinä hän on hyvä käyttämään nenäänsä ja työskennellessä rauhallinen. Tottelevaisuuskoulutuksessa vahva luontainen katsekontakti, nopea oppimaan, nauttii kaikenlaisesta tekemisestä kunhan minulla on jotain hyvää taskussa. Lähinäyttelyistä meidät voi löytää, koska neiti on kuulemma lupaava siinäkin. Yhdessä lasten kanssa sitten joskus pulkanvetoa ja olen ajetellut myös vetohiihtoa, mikäli löytyy eteen houkutuspari ?


Kiitos Leenalle Ihanasta neidistä !