Hei!
Touhutoopea kannattaa hoitaa silloin kun se on ihan väsynyt eikä jaksa enää häärätä

Tällöin saa koiran paremmin malttamaan olla paikallaan.
Itse opetan vilkkaat pennut hoitotoimiin niin että vain kun ne ovat väsyneitä niin leikkaan kynsiä ym. Näin niillä ei tee niin kamalasti mieli muualle. Tai sitten voi antaa koiralle ison puruluun pureskeltavaksi samalla kun sitä kampailee.
Oma briardini ottaa nykyään alun hankaluuden jälkeen turkinhoidon ihan rentoutumisen kannalta, ja hieman mustasukkaisena muille niin yrittää tulla hoidettavaksi aina kun yritän muita hoitaa

Siispä tytössä ei olekaan takuntakkua kun aina on kammatttavana ensimmäisenä.
Itse olen havaneesini turkkiin laittanut sitä selvittäessäni todella reilusti ihmisille tarkoitettuja hoitoaineita joita saa jättää turkkiin. Auttavat takkujen selvittelyssä liukastaen turkkia ja liian aineen voi sitten vaikka myöhemmin huuhtoa pois jos haluaa. Tuoksuvat aika voimakkaasti. Lapsille etenkin on kivoja hiuksiin jätettäviä takkujen selvitysaineita. Miksi eivät sopisi koirillekin ja paljon halvempia kuin eläinkauppojen tuotteet. Xz:llä on mm. suklaantuoksuinen hoitoaine, ihana!
Mukavia hetkiä takkutalkoiden parissa