TOUKOLEIRI 16.-17.5.2009

Keskustelua briardien hoidosta, kasvatuksesta, koulutuksesta, terveydestä jne.
Avatar
Annamari Aarnio
Viestit: 895
Liittynyt: 19.05.05 07:28
Suomen Briard ry: jäsen
Koirat:: brn D'ëloise du Manoir Noble "Taotao" s. 2004
brn Tosselin Tässä Tirlittan "Peppi" s. 2009
Viesti:

TOUKOLEIRI 16.-17.5.2009

Viesti Kirjoittaja Annamari Aarnio »

Uudenmaan paikallisjaosto järjestää
TOUKOLEIRIN 16.-17.5.2009
Inkoossa, Västankvarnin tilalla

Uudenmaan paikallisjaosto järjestää kevätleirin Inkoossa, Västankvarnin tilalla. Västankvarnin maalaismaisemasta löytyy mainiot puitteet maastolajeihin, kuten myös koulutuskenttä pk- ja agilityesteineen.

Leirille voi osallistua päivä tai viikonloppuhintaan majoituksen kanssa tai ilman. Majoitus tapahtuu kahden hengen huoneissa Västankvarnin asuntolassa. Lajivalikoimana harrastuksiin löytyy metsäjälki, haku sekä leikkikoulu pennuille kuin pennunmielisillekin ;).

Harrastit sitten hakua- tai jälkeä, mahdollisesti haluat tutustua harrastuslajeihin, on mukanasi pentu tai villi murkkuikäinen briardin koltiainen tai jo pidemmälle harrastustaipaleella ehtinyt koira, on luvassa mukava viikonloppu koiramaisissa merkeissä !

Kouluttajat:
Leikkikoulu / Jenny Sivula
Metsäjälki / Jukka Peltomaa
Haku / Satu Mikkonen

Hinnat:
La-su 65e
(sis. majoituksen, koulutuksen,
kaksi lämmintä ruokaa sekä aamupalan)
Päivähinta 30e
(sis. koulutuksen ja
ruokailun )
+ 10e koulutusmaksu saman ohjaajan 2. koira jne.

Ilmoittautumiset Annulle 30.4.2009 mennessä:
annu_salomaa(at)hotmail.com
040-760 25 36
(HUOM! Out of office 1.-15.3.2009)
Jakomäentie 11 as 10, 00770 HKI

Tallenna tästä ilmoittautumislomake koneellesi, täytä, tallenna ja lähetä!
Maksa ilmoittautumisen yhteydessä 20 e varausmaksua ja liitä kuitti ilmoittautumiseesi! (varausmaksu vähennetään osallistumismaksusta, mutta ei palauteta peruutuksen takia)

Tilinumero: 572194-20125450 / SBry uudenmaan paikallisjaosto
Viite: 55615

Tiedustelut ja kysymykset !
Annu 040-760 25 36
annu_salomaa(at)hotmail.com
Annamari 050 35 66 203
annamari.aarnio(at)kolumbus.fi
Uudenmaan paikallisjaosto
Viestit: 14
Liittynyt: 08.03.09 19:48

Viesti Kirjoittaja Uudenmaan paikallisjaosto »

Kouluttajaesittelyt

Haku - Satu
Kuva

Olen Satu ja elelen kahden hovawartin kanssa. Vanhempi on ensimmäinen
harrastuskoirani, nyt 7,5-vuotias Linda. Oikeastaan koira tempaisi minut mukaan hakuharrastukseen, kun oli kasvattajansa luona jo haun alkeita aloitellut. Linda tuli siis minulle vasta 4,5 kk:n ikäisenä. Haku oli sitten tosi kivaa ja onneksi löytyi heti mukava porukka. Lindalle valittiin ilmaisuksi rulla, kun sille ei ole ollenkaan tyypillistä komentaa ihmisiä haukkumalla, vaikka sillä hyvä leikkihaukku olisikin.

Ensimmäinen hakuryhmämme koostui pääosin rotikoista ja onpa sitä tullut aika monenlaisten ja -rotuisten koirien kanssa treenattua tässä vuosien varrella. Yleensä aina ryhmissä on ollut enemmän haukkuvia kuin rullailevia koiria, joten haukkuhommistakin minulla on hyvä käsitys.

Lindan tyttären, Laran, kanssa aloitimmekin ilmaisua haukulla, mutta vaihdoin viime syksynä Laran rullalle. Laran haukku on todella tumma ja Laralle maalimiehet eivät ole kovin juttu haussa vaan tekeminen. Sen on ehkä helpompi rullailla vaikka haukkukin varmaan olisi saatu toimivaksi.

Lindametsästelee vielä HK3-koularia ja Laran kanssa olisi tarkoitus aloittaa kisaura nyt keväällä. Treenaan koirillani myös viestiä ja jälkeä, näistä ensimmäinen on minusta ihan hyvä tuki hakuun.

Haussa suosin maltillista etenmistä, ettei tarvitse sitten korjailla virheitä myöhemmin. Tosin oman koiran kanssa sitten en tee välttämättä niin kuin neuvon. :)

Koiriini voi tutustua lisää osoitteessa kuonoilijat.net

Jälki - Jukka
Kuva

Nimeni on Jukka Peltomaa ja tulen leirille metsäjälkiryhmän kouluttajan ominaisuudessa. Olen toiminut Saksanpaimenkoiraliiton Turun alaosaston koulutusohjaajana neljä vuotta tottelevaisuudessa sekä jäljellä.

Metsäjälkeä olen harrastanut kahdeksan vuotta, johon mahtuu neljä SM-kilpailua, ja kolme Dobermannien rotumestaruutta. Samalla koiralla olen saanut erikoisjälkikokeesta koulutustunnuksen (Sg 90).Koulutan koirani pääosin jäljestämään pellolla, joten osallistuminen Fh-kokeeseen on ollut helppoa. Toisen koirani (saksanpaimenkoira) kanssa harrastan suojelua neljättä vuotta.

Rotuna Briard on minulle vielä melko vieras, vaikkakin olen jakanut kotini kahden sellaisen kanssa n. vuoden… Mielestäni jokaisesta koirasta rotuun katsomatta voi oppia jotain uutta ja kehittyä ohjaajana.
Toivotan omasta puolestani kaikki avoimin mielin mukaan leirille.

Leikkikoulu - Jenny
Kuva

Koiran elämässä pentuaika ja koko ensimmäinen vuosi on tärkeintä aikaa; silloin tehdään pohjatyö tuleville harrastuksille. Tulen leirille pentujen ja aloittelevien koirakoiden ohjaajaksi. Leirillä tarkoituksena on harjoitella koiran kanssa leikkimistä, viettien vahvistamista, palkkaamista ja muita perusasioita kuten kontaktin pitämistä ohjaajaan.

Itselläni on tällä hetkellä neljä koiraa, joista kaksi on Briardeja (8- ja 2,5-v). Vanhemman Briardin kanssa olen harrastanut agilityä ja nuoremman kanssa suoritettuna on Bh-koe ja lajeinamme on suojelu sekä jälki. Olen vetänyt pienimuotoisesti pentukursseja ja mm. alkeiskursseja agilitysä.

Toukoleiriä odotellen, Jenny Sivula
Uudenmaan paikallisjaosto
Viestit: 14
Liittynyt: 08.03.09 19:48

Viesti Kirjoittaja Uudenmaan paikallisjaosto »

Hoplaa ylöspäin, viimeinen ilmoittautumispäivä lähestyy!!
Avatar
Annamari Aarnio
Viestit: 895
Liittynyt: 19.05.05 07:28
Suomen Briard ry: jäsen
Koirat:: brn D'ëloise du Manoir Noble "Taotao" s. 2004
brn Tosselin Tässä Tirlittan "Peppi" s. 2009
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Annamari Aarnio »

Ja ennustettu leirisää:

Kuva

:cool:
Avatar
Annamari Aarnio
Viestit: 895
Liittynyt: 19.05.05 07:28
Suomen Briard ry: jäsen
Koirat:: brn D'ëloise du Manoir Noble "Taotao" s. 2004
brn Tosselin Tässä Tirlittan "Peppi" s. 2009
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Annamari Aarnio »

Tuhottaman iso kiitos kouluttajille ja leiriläisille !

Ja tässä Hennan n. 700 kuvasta pieni otos (162) :nut:
http://picasaweb.google.com/Karvamopot/INKOO2009#

Purkamatta on Annan, Pian, Maijun jne. kamerat :nouvei:
Elina Leppänen
Viestit: 14
Liittynyt: 30.03.09 13:13

Viesti Kirjoittaja Elina Leppänen »

Kiitos järjestäjille, kouluttajille ja kaikille muillekin! Oli tosi onnistunut viikonloppu ainakin meidän mielestä, saatiin tosi paljon hyviä vinkkejä ja eväitä pikkuherran kouluttamiseen :razz: Ja oli kiva tutustua uusiin, mukaviin ihmisiin :cool: Ja nyt kuvia tutkimaan...
t. Elina & Alfa (+ "kepo" :wink: )
Avatar
Annamari Aarnio
Viestit: 895
Liittynyt: 19.05.05 07:28
Suomen Briard ry: jäsen
Koirat:: brn D'ëloise du Manoir Noble "Taotao" s. 2004
brn Tosselin Tässä Tirlittan "Peppi" s. 2009
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Annamari Aarnio »

Avatar
Maiju Kautto
Viestit: 197
Liittynyt: 19.05.05 17:41
Suomen Briard ry: jäsen
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maiju Kautto »

Mun kamera luonnollisesti oli 85% leiristä autossa :roll: , muutama kuva sunnuntaipäivältä sinne kertyi (siis todella muutama, kun vertaa Hennan ja Pian saldoon). Mulla ei vaan ole kuvakansiota netissä, joten jos jossain vaiheessa saan sen aikaiseksi, niin laitan toki kuvat jakoon. Muuten yritän lähetellä niitä asianomaisille vaikka sähköpostilla.
Pian kuvista löysin aivan ihanan kuvan Peikosta pellossa makaamassa. Kun katselee tuota naamaa niin helposti unohtaa kaikki pikku sähläämiset mitä Peikko mukanaan tuo.

Kiitos kärsivällisille kouluttajillemme sekä sään haltijoille. Tällaisen leirin jälkeen treenimotivaatio kokee jyrkän nousun, laskeakseen taas nollalukemiin arjen ja ajanpuutteen kuluttamana :oops:

Leirin jälkeen nähtiin sekin ihme, että Peikko oli VÄSYNYT kotona. Tätä ei ole aiempien leirien jälkeen tapahtunut. Olisko herneet hitsanneet liikaa yhteen jälkipellossa :lol: .
Anna Väänänen
Viestit: 137
Liittynyt: 22.05.05 16:03
Suomen Briard ry: jäsen
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anna Väänänen »

vielä jotain kuvia tarjolla :) http://kuvablogi.com/blog/1119/55/ alkuun tyylikkäästi kerätty Mellasta kuvia (osa pian kuvista) mutta loppua kohti tulee vähän vaihtelua :)
Avatar
Annamari Aarnio
Viestit: 895
Liittynyt: 19.05.05 07:28
Suomen Briard ry: jäsen
Koirat:: brn D'ëloise du Manoir Noble "Taotao" s. 2004
brn Tosselin Tässä Tirlittan "Peppi" s. 2009
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Annamari Aarnio »

Vielä hakuilijoista kuvia:

http://pac.kapsi.fi/leiri/

kuvat: Satu
Vastaa Viestiin